Sunday, January 15, 2012

Je trouve un bon site : Les fleurs de la mémoire

I was surprised to find a website today that memorializes those foreigners that have died fighting in France and it's survival as an independent country. I was searching for more information about my uncle who died after the Normandy invasion. It is a very detailed and well made site, worthy of visiting. Created in 2010, I am surprised that there have been only 83 visitors to the site. I left a message on their message board :

"Je vous remercie pour la création du site. Arvid L. Setran (de Minnesota) est mort proche de St. Lo quand il a 19 ans. Il était mon oncle : il était le frère de ma mère, Gladys. Il ya beaucoup de parents qui n'ont jamais eu la chance de le rencontrer. Je suis heureux que les gens se veux souviens et honneur notre morts de ces guerres et leurs sacrifices. J'ai voyagé à Omaha Beach et ce cimetière en 1985 et a vu tout. France et Les États-Unis ont des liens qui ne casseront pas."

It is a rewarding feeling to be able to leave a message written in French.
My uncle's name is found on the Minnesota wall http://www.lesfleursdelamemoire.com/mur/mv_etat_MN.php

No comments:

Post a Comment